Agentúra InsightExpress zverejnila výsledky nového prieskumu. Tie hovoria o významnosti mobilných kampaní, ktoré sú stále využívaným komunikačným kanálom. Online kampane prevyšujú až trojnásobne.
Mobilné kampane sú až trojnásobne efektívnejšie ako online kampane, pri prihliadnutí k parametrom ako sú povedomie o značke, asociácia so značkou. Pozornosť spotrebiteľov pri mobilných kampaniach stále rastie. Parameter povedomia o značke stúpol na 31 percent v roku 2010, pričom v roku 2009 to bolo 14 percent. Parameter asociácie so značkou sa vyšplhal z 11 percent na 20 percent v roku 2010.
Aj efektívnosť mobilných kampaní môžeme rozdelovať podľa vzhliadnutia prostredníctvom smartphonov, alebo prostredníctvom bežných telefónov. Vďaka väčšej obrazovke je možné získať viac informácií. Najvýraznejší hodnotový rozdiel zaznamenáva najmä povedomie o značke. U smartphonov hovoríme o 39 percentách, pričom u bežných telefónoch len o 28 percentách. Spontánna znalosť značky vykazuje 17 percent u smartphonov, u bežných telefónov je to 13 percent.
Prieskum hovorí aj o efektívnosti mobilných kampaní v rôznych produktových odvetviach. Najvyššie percentá povedomia o značke dosahujú kategórie zábavy ( 41 percent), technológie ( 29 percent), maloobchodný predaj ( 27 percent) a telekomunikácie ( 18 percent).