V piatok Facebook zverejnil návrh novej verzie pravidiel, ktoré poskytujú detailné informácie o tom, prečo a ako dlho Facebook uchováva súbory cookies, ale zároveň predstavuje novinku, ktorou je zobrazovanie reklám mimo platformu svojej sociálnej siete.
Kvôli kritikám z minulosti Facebook umožnil do tohto piatku (18. 05. 2012), aby sa užívatelia vyjadrili k zmenám, ktoré chcú zaviesť. Zmeny navrhnuté facebookom sú v dokumente červenou vyznačené. Sociálna sieť chce každému aktívnemu užívateľovi zobraziť upozornenie na zmeny približne tri krát, aby sa mohli k tomu vyjadriť. Facebook nepopiera, že zohľadní komentáre pri konečnej verzií pravidiel, ktorá už bude platná.
Šéfka oddelenia zaoberajúceho sa ochranou súkromia užívateľov Erin Egan označila tri hlavné novinky:
- Facebook vysvetľuje zobrazenie reklám i mimo jeho doménu,
- pomocou špeciálneho dokumentu rozoberá ako mu pomáhajú súbory cookies skvalitňovať služby a že ich nevyužíva na sledovanie užívateľov,
- do detailov vysvetľuje kedy, prečo a ako v niektorých prípadoch uchováva dáta užívateľov za tým účelom, aby im mohol poskytovať adekvátne služby.
Za najvýznamnejšiu zmenu z obchodného hľadiska považujeme to, že sociálna sieť sa zamýšľa nad zobrazovaním reklám mimo jej siete. Jedným z dôvodov, prečo to Facebook možno robí je, že tento piatok vstupuje na burzu.
Pre viac informácii o reklame na internete môžete navštíviť náš web alebo nás kontaktovať. Pre získanie aktuálnych informácií a článkov nás sledujte aj na Facebooku!