Pred týždňom Google získal patent na reklamu založenú na „podmienkach okolitého prostredia“. Reklamu budú cieliť podľa senzora, ktorý zosníma teplotu, vlhkosť, zvuk, svetlo alebo zloženie vzduchu v okolí zariadenia.
Ak tieto reklamy zavedú do obehu, môže sa vám napríklad pri zachytení zvukov mora zobraziť reklama na osušky, alebo na neďaleký bar. Reklama sa môže zobraziť ako obrázok alebo video odoslané do mobilného prístroja používateľa. Reklama by sa nezobrazovala na základe kľúčových slov vložených do vyhľadávača, ale na základe slov, ktoré by boli relevantné s okolitými podmienkami používateľa.
Tento druh reklám je určený pre osobné počítače, mobilné telefóny, digitálne reklamné plochy a iné. Google bude musieť ešte vymyslieť systém, ktorý by rozlíšil zvuky v kine a na podobných miestach, aby ho nezmiatli. Pravdepodobne na to bude používať systém na zisťovanie polohy.
Peggy Salzová (analytička spoločnosti MobileGroove) sa k tomu vyjadrila, že systém môže fungovať, ale zároveň si nevie predstaviť, že by si Google túto službu aktivoval bez vedomia používateľa. Obáva sa, že bude porušená ochrana osobných údajov.
Hovorca Google Mark Jansen sa vyjadril o novom patente takto: „Patentujeme si veľa rôznych nápadov, ktoré sa vyliahnu v hlavách našich zamestnancov.” „Nové produkty nemožno jednoducho odhadovať podľa patentov, ktoré získavame”.
Pre viac informácii o reklame na internete môžete navštíviť náš web alebo nás kontaktovať. Pre získanie aktuálnych informácií a článkov nás sledujte aj na Facebooku!