Takzvané user-friendly prostredie je kľúčom, ak chcete aby si čím viac ľudí vedelo privyknúť a naďalej používať vašu aplikáciu. Ale čo presne vytyčuje kritéria aplikácii ktoré sú user-friendly? To je v skutku zložitá veda s mnohými publikáciami a výskumy venujúce sa tejto problematike.
Ak však má aplikácia niektorý z nasledujúcich troch elementov, tak tu nie je čosi v poriadku.
1. Príliš veľa prispôsobení na rozhodovanie a to obzvlášť na jednej obrazovke. Podľa slov Briana Fina, výkonného riaditeľa Fino Consulting – poradcom v oblasti IT investícií, “Ak ste niekedy pracovali a na obrazovke ste mali 40 zadávacích polí a rozbalovacích menu-ponúk, nie je to asi preto, že potrebujete robiť 40 rozličných vecí.” “Ak však je váš dizajn jednoduchý, s dobre premysleným prostredím a s pár skrytými nástrojmi, je jednoduchšie ho používať a ľahké odskúšať/otestovať.” To by malo zaručiť aj väčšiu stabilitu aplikácie.
2. Priveľa okien. Existuje zlaté pravidlo “troch-klikov”. Kedykoľvek ľudia musia kliknúť na link alebo posunúť sa o ďalšiu ponuku, stráca sa asi polovica z užívateľov, v zmysle ich pozornosti a neroztrhnutia kontextu ich myšlienok v hlave. Takže po viac ako troch klikoch by ste stratili väčšinu z nich.
3. Priveľa funkčnosti. Zohľadníte kombináciu oboch predošlých položiek. Ak nevpracete na jednu obrazovku priveľa, a nemôžete mať príliš mnoho obrazoviek, dovedie vás to k nevyhnutnému záveru a síce: Nemôžete mať aplikáciu na príliš vecí naraz.
Kľúčom nie je vytvoriť aplikáciu ktorá vyrieši všetky problémy všetkých ľudí. Je dôležité zachovať jednoduchosť a využiteľnosť aplikácie, aby ste sa tešili s veľkého počtu užívateľov.
Pre viac informácii o reklame na internete môžete navštíviť náš web alebo nás kontaktovať. Pre získanie aktuálnych informácií a článkov nás sledujte aj na Facebooku!