Svet sociálnych sietí a sociálne siete vo svete, časť 2.


Súčasťou nových štúdií sú aj vzťahy a jednotlivé kontakty. Priemerný užívateľ FB má 133 priateľov, na Twitteri v priemere 59 followerov a užívateľ na LinkedIN disponuje priemerne 57-mi kontaktmi. Za nadviazaním vzťahov na sociálnych sieťach, sú v najväčšiej miere vzťahy z reálneho života. V 71% sa jedná o priateľov, susedov, alebo spolužiakov. V 59 % ide o kolegov.

Iba 56% užívateľov sa odhodlalo k zrušeniu vzťahu na sociálnych sieťach. Na FB 50 %, na Twitteri však iba 34 %. Dôvodom na zrušenie týchto väzieb je najmä nedostatočný kontakt medzi osobami (47 %) , neochota zverejňovania informácii z profilu pred danou osobou (44 %), spam a zbytočné statusy (30 %) .

Jednotliví užívatelia najviac sledujú informácie, ktoré sú zverejnené priateľmi a chatujú. V rebríćku aktivít nasleduje hranie hier a až ďaleko za tým je sledovanie značiek a produktov.

Sociálne siete sa stali významným nástrojom aj pre firemný marketing. Až polovica užívateľov sa spája so značkami. Sociálne siete sú úspešné najmä v šírení informácií o značke alebo produktoch. Len 42 % užívateľov komunikuje so značkou na sociálnych sieťach. Najsledovanejšími značkami sú média a zábava (50 %) , móda a luxus (45 %), jedlo a maloobchod (43 %), cestovanie (35 %) a nasleduje šport (28 %).

Najviac fanúšikov, alebo nasledovníkov značky získavajú medzi svojimi zákazníkmi. Pri aktuálnom záujme o kúpu sa fanúšikmi stáva len 22 % užívateľov a ešte menej (18 %)
pri pozvaní. Pri zdielaní informácií o značke vedie FB s 57 %. Druhé miesto obsadil Twitter s 15 %.

Obraz vybudovaný na sociálnych sieťach a obraz vybudovaný v reále je podľa 12 % európanov odlišný. Tento pomer medzi klamstvom a realitou sa líši podľa lokality, jednotlivých krajín aj kontinentov.

Pre viac informácii o reklame na internete môžete navštíviť náš web alebo nás kontaktovať. Pre získanie aktuálnych informácií a článkov nás sledujte aj na Facebooku!

  1. No comments yet.

You must be logged in to post a comment.