Reklamné texty sú asi najproblematickejšou časťou reklamnej kampane. Okrem znakových obmedzení a pravidiel spoločnosti Google je dôležitou súčasťou aj reakcia užívateľov na reklamné texty.
Môže sa stať že reklamný text, pri ktorého tvorbe ste si dali maximálne záležať a brali ste ohľad na všetky aspekty, bude mať horšie výsledky ako text napísaný za pár minút. A preto reklamné texty treba testovať.
A/B Testy
Na testovanie reklamných textov v systéme Google AdWords využívame A/B testy (Split-Tests). V podstate ide o súťaženie dvoch a viacerých reklamných textov oproti sebe. Pri testovaní postupujeme od všeobecného textu k špecifickejšiemu, aby sme zistili, čo zaujme našich užívateľov a môžeme ich ďalej zdokonaľovať. Dôležité je, aby sme sa nesústredili len na jednu časť, aby reklamné texty nepôsobili rovnako.
Hneď ako získame hromadné výsledky, vyberieme reklamný text s najlepšou mierou prekliku (MP, CTR). Horší text vymažeme alebo upravíme tak, aby mohol opäť konkurovať predchádzajúcemu textu.
Monitoring
Už pri 20 – 25 klikoch vieme určiť účinnosť reklamného textu. Pokiaľ sú výsledky takmer totožné, odporúča sa počkať do cca. 50 preklikov. Ak sme sa stále nedočkali väčšieho rozdielu, ponecháme starší text a novší zmažeme. Tento postup opakujeme, pokiaľ sa nedočkáme žiadaného výsledku.