Služba Google Analytics ponúka veľké množstvo prehľadov a je veľmi dôležité nakonfigurovať nastavenia tejto služby tak, aby ste vyčlenili prehľady, ktoré sú pre vaše podnikanie najdôležitejšie.
Okrem preddefinovaných prehľadov je k dispozícii možnosť nastaviť vlastné merania. K tomu slúžia ciele a cesty.
Pod pojmom cieľ – cieľová konverzia si predstavte merateľnú akciu, ktorú možno aplikovať na každú návštevu vášho webu. Vašim cieľom môže byť návšteva kontaktu, stiahnutie dokumentu, kontaktného formulára, odoslanie objednávkového formulára a množstvo iného. Trasu, ktorú človek podstúpi smerom k cieľu, nazývame cesta.
Príklad: Najčastejšou cieľovou konverziou pri e-shopoch je odoslanie objednávkového formulára. Nie vždy návštevníci pri vypĺňaní objednávkového formulára dôjdu až k cieľu, čiže ho neodošlú. Pomocou ciest môžeme zistiť, v ktorom kroku návštevníci formulár najčastejšie opúšťajú a následne podľa toho zvážiť upravenie tohto kroku.
Nie všetky ciele majú cesty. Preto ich používajte iba tam, kde sú vhodné. Pri aplikácii na e-shop sú cesty veľmi užitočné. Pri cieli ako je napríklad stiahnutie dokumentu, kde k tomuto dokumentu môže viesť viacero ciest, je ich nastavenie nezmyselné a často až zavádzajúce.