10 najdôležitejších prehľadov v Google Analytics


Služba Google Analytics ponúka veľké množstvo prehľadov. Z týchto prehľadov vieme vyhodnocovať správanie sa návštevníka na stránke a následne aplikovať potrebné zmeny pre váš web.

Návštevníci

Prehľad Prekrývanie mapy ukazuje, odkiaľ návštevníci na web prichádzajú. Pomocou tohto nástroja môžete zistiť, ktoré oblasti sú s z hľadiska podnikania pre vás výhodné. Následne toto zistenie môžete aplikovať v službe Google Adwords a geograficky zacieliť vaše reklamy priamo na tieto oblasti.

Elektronické obchodovanie

Pokiaľ máte elektronický obchod, je výhodné si túto službu v účte Google Analytics aktivovať. Môžete identifikovať zdroje výnosov a sledovať transakcie späť k jednotlivým reklamným kampaniam. Zistiť, ktoré produkty z akých reklamných kampaní predávate. Analyzovať mieru konverzie kľúčových slov a množstvo iných prehľadov.

Cieľe

Máte možnosť zadefinovať si ciele vášho webu. Príklad: Ak je vašim cieľom vyplnenie objednávkového formulára na vašej stránke, môžete si zadefinovať tento cieľ a zistiť, koľko návštevníkov tak urobilo.

Vizualizácia cesty

Je to prehľad v sekcii ciele. V tejto sekcii je možné nastaviť cesty k cieľu. Pre jednoduché vysvetlenie sa vráťme k príkladu objednávkový formulár. V našom prípade to znamená, že môžeme analyzovať, koľko návštevníkov prišlo k vyplneniu formulára, koľko z nich a v ktorom kroku odišlo, koľko z nich formulár skutočne odoslalo a pod.

AdWords

V tejto sekcii máte možnosť sledovať vaše reklamné kampane vytvorené v systéme Google AdWords priamo v Google Analytics.

Zdroj a médium

Mediálny zdroj ukazuje, odkiaľ návštevníci prichádzajú. Vidíte z ktorého webu návštevník prišiel na vašu stránku.

Pozície kľúčových slov v Google AdWords

Tento jedinečný prehľad nájdete iba v analytickom sýsteme Google Analytics. Pomocou tohto nástroja viete zistiť, na akej pozícii bola vaša reklama, keď na ňu návštevník klikol a prišiel na vašu stránku.

Hlavný obsah

Pomocou tohto prehľadu môžete zistiť, ktoré stránky sú na vašom webe populárne, koľko času návštevníci na stránke strávili, pomer návratnosti návštevníkov a iné.

Prekrývanie stránok

Je to vizuálny spôsob zachytenia, ktoré odkazy na vašom webe sú kľúčovými faktormi pre konverzie, transakcie a výnos.

Ukazovateľ Index USD

Je to ukazovateľ hodnoty – popularity stránky na vašom webe. Pomocou tohto meradla môžete zoradiť stránky na vašom webe podľa významu a zvyšovať tým mieru konverzie.

  1. No comments yet.

You must be logged in to post a comment.