Prečo sa štatistiky z PPC systémov nezhodujú s prehľadom v Google Analyticse?


Využívate PPC systémy a štatistiky z týchto systémov sa nezhodujú s číslami v Google Analyticse? Stáva sa to veľmi často a táto situácia môže nastať z viacerých dôvodov.

Sledovacie parametre v URL
Najčastejšou chybou je nerozlišovanie zdrojov návštevníkov. Nezrovnalosti v počte kliknutí vznikajú, pokiaľ nerozlíšime, ktorí návštevníci prišli z plateného kliku z vašej PPC kampane a ktorí z neplateného kliku cez vyhľadávací web. Pre toto rozlíšenie pridávame do URL adries vo vašej PPC kampani sledovacie parametre.

Rozdiel medzi preklikom a návštevou
Služba Google AdWords meria priamo množstvo klikov. Väčšina analytických systémov počíta návštevníkov, ktorí prijímajú súbory cookie. Musíme vziať do úvahy, že veľký vplyv na dáta webovej analytiky majú – blokovanie súborov cookie, chyby JavaScriptu a návštevníci, ktorí prejdú cez vašu stránku tak rýchlo, než stránková značka stihne zaznamenať údaje. Kvôli týmto chybám nám vo väčšine prípadov analytické nástroje hlásia menej návštev v porovnaní s údajmi v PPC systémoch.

Neplatné, podvodné kliky
Služba Google AdWords automaticky monitoruje neplatné a podvodné kliky. Napríklad návštevník klikne na vašu reklamu v krátkom čase viac ráz za sebou. Google AdWords to prešetrí a odstráni nadbytočné kliky a poplatky z účtu. Analytické nástroje však nemajú prístup k tomuto systému a preto zaznamenávajú všetky návštevy.

Ponúkaný výraz vs. hľadaný výraz
Ponúkané výrazy v rámci PPC účtu a hľadané výrazy návštevníkov sa často môžu líšiť. Tento stav môže nastať pri voľnej zhode kľúčového slova. Voľná zhoda kľúčového slova znamená, že pokiaľ máte vo svojom účte kľúčové slovo ,,auto,, a užívateľ vyhľadáva ,,ojazdené auto,, vaša reklama sa môže zobraziť. Čiže sa vaša reklama zobrazuje na všetky výrazy obsahujúce slovo auto. Analytický nástroj potom zaznamenáva hľadaný výraz, ponúkaný výraz alebo oboje.

Oneskorený import údajov do Google Analytics
V službe Google AdWords sa aktualizujú dáta každú hodinu. Služba Google Analytics importuje údaje zo služby Google AdWords raz za deň, pričom ide o obdobie po odpočítaní 48 až 24 hodín od 23.59 predchádzajúceho dňa. Čiže údaje o nákladoch sú vždy najmenej 24 hodín staré. Prečo toto oneskorenie? To totiž dáva čas algoritmom služby Google AdWords na odstránenie neplatných a podvodných klikov na ochranu pred podvodmi.

  1. No comments yet.

You must be logged in to post a comment.