Konverzie v systéme Google AdWords


Konverzie sú váš cieľ.

Mali by ste vedieť, koľko konverzií ste s novými návštevníkmi, tým pádom aj vašimi nákladmi na PPC kampaň v Google AdWords docielili. Určite ste sa pre PPC kampaň rozhodli aj z iného dôvodu ako toho, že Vašu stránku uvidí napr. 1000 návštevníkov týždenne.

To, že Vašu stránku navštívi 1000 používateľov ešte neznamená, že títo používatelia vykonajú vami chcenú akciu. Pod touto akciou si môžeme predstaviť vyplnenie objednávkového, kontaktného formulára, nákup tovaru v e-shope, odber newsletteru a mnoho iného.

Miera konverzie
Je časť vašich návštevníkov, ktorí prišli z Google AdWords a vykonali vami chcenú akciu. Miera konverzie vás informuje o kvalite vašich návštevníkov a kvalite cieľovej stránky. Základný vzorec pre výpočet miery konverzie je následovný:

Miera konverzie = (Počet konverzií/Počet klikov) x 100

Náklady na konverziu
Náklady vyplývajú z počtu konverzií v pomere k nákladom na váš reklamný rozpočet:

Náklady= Kliknutia x Priemerná cena kliku

Náklady na konverziu= Náklady/Počet konverzií

Príklad: Máte 100 návštevníkov za deň a priemerná cena kliku bola 0,09 €. Náklady za návštevníkov, ktorí prišli na vašu stránku sú 9 €. V tomto dni návštevníci z Google AdWords vykonali 6 objednávok. Čiže Vaše náklady na jednu objednávku (váš cieľ – konverzia) sú 1,5 €.

Podľa priemernej výšky objednávky sa môžete rozhodnúť, či sa Vám služba Google AdWords oplatí alebo nie.

  1. No comments yet.

You must be logged in to post a comment.