Gándhi najväčší marketér a social networker


Marketing je nástroj ako meniť veci. (Ján Šifra)
Gándhi je najkrajším príkladom toho ako to v skutočnosti funguje.
Gandhi
Kto vlastne bol Móhandás Karamčand Gándhí ?
Podľa wikipedie bol „ Gandhí bol tvorcom metód nenásilného odporu proti koloniálnej vláde, propagátorom rasovej a náboženskej rovnoprávnosti v Indii a čelnou postavou indického národného hnutia za nezávislosť. Východiskovým princípom jeho filozofie je stotožnenie Boha a pravdy. „
V skutočnosti to bol úžasný marketér. Dokázal so svojimi pár kilogramami primeť 350 miliónov Indov aby robili čo on chcel. Tým presvedčil jeden z najsilnejších vojenských aparátov tej doby aby opustili ich krajinu. Všetko to dokázal bez jediného výstrelu.

Ako to spravil ?
Zadefinoval problém – Angličania v jeho rodnej krajine, hlad, útlak…
Urobil prieskum spoločnosti – vozil sa po krajine, rozprával sa s ľuďmi, aby pochopil v akom stave je krajina
Stal sa silným „vodcom kmeňa
Zaistil si podporu vodcov jednotlivých komunít
Bol príkladom toho čo hlásal
Vedel pracovať s „nezávislími“ médiami – zabezpečil aby každý jeden jeho krok bol zdokumentovaný
Demonštroval svoje presvedčenie na každom kroku
Vytvoril vlastné noviny aby mohol byť v kontakte so svojou komunitou bez cenzúry

Vrcholom jeho sily bolo keď dokázal svojou hladovkou zastaviť občiansku vojnu, ktorá po odchode Britských vojsk v Indii vypukla. Predstavte si, vraždiaci sa, znenávidení ľudia zabudli na krivdy a nenávisť len preto, že Mahátma (Veľká duša) hladuje.

Einstein o Gandhim povedal: „Nasledujúce generácie len ťažko budú môcť uveriť, že takýto človek z mäsa a kostí vôbec niekedy mohol existovať na našej planéte.“

pošli do vybrali.sme.sk

  1. No comments yet.

You must be logged in to post a comment.