Väčšina veľkých a stredných firiem sa priznali ,že už začali používať sociálne média na komunikačné účely. Z medzinárodného prieskumu agentúry Neopublic Porter Novelli však vyplýva, že organizácie s týmto spôsobom komunikácie zatiaľ zväčša len experimentujú. Chýba im strategickejší prístup a následné vyhodnotie výsledkov.
Prieskumu sa zúčastnilo 121 organizácií a firiem z 15 krajín európy. Tázané organizácie pôsobia v 13 hospodárskych odvetviach.
Drtivá väčšina opýtaných uznáva, že sociálne média sú veľkou príležitosťou a majú pozitívny postoj k tejto forme komunikácie. Napriek všetkému asi tretina opýtaných jedným dychom dodáva, že by potrebovali viac konkrétnych dôkazov o tom ako sociálne média pomáhajú ich biznisu.
Viac ako polovica opýtaných s touto formou komunikácie iba experimentuje a iba 27 percent opýtaných zaradilo sociálne média do celkovej komunikačnej stratégie. Najčastejším účelom zapájania je upevňovanie dobrej reputácie značky, komunikácia so zákazníkmi, snaha podporiť návštevnosť webových stránok.
Asi polovica opýtaných sa stará o zapájanie do sociálnych médií sama. Zväčša ide o marketingové oddelenia alebo oddelenia komunikácie a PR. Nadpolovičná väčšina organizácií umožňuje svojim zamestnancom neobmedzený prístup na sociálne média. Ale asi len jedna štvrtina má vytvorenú vnútornú firemnú politiku, ktorá upravuje aktivity pre zamestnancov na sociálnych sieťach.
Podľa prieskumu organizácie využívajú na meranie úspešnosti komunikačných aktivít cez sociálne média najmä kvantitatívne údaje. Najviac používanými jednotkami je počet interakcií , komentárov , počet fanúšikov a návštevnosť stránky. Rozpočty na komunikaćné účely sa pomaly presúvajú smerom k sociálnym médiam. Napriek tomu je pre sociálne média vyčleňovaných len asi 5 až 10 percent nákladov na komunikáciu. Čo je pokrokom oproti roku 2009, kedy polovica opýtaných na túto formu komunikácie nevyčleňovala vôbec žiadne prostriedky.
pošli do vybrali.sme.sk
Využívanie sociálnych médii organizáciami
- No comments yet.