Vymedzenie pojmov v službe Google AdWords


Svet Pay Per Click reklamy využíva zopár základných pojmov. Máme skúsenosti, že pre nás tieto bežné výrazy nie sú pre druhú stranu tak ľahko zrozumiteľné ako si veľa ráz myslíme. Aby sa články na našom blogu stali pre vás hodnotnejšími, uvádzam pár základných výrazov, s ktorými sa budeme pravidelne stretávať.

Google AdWords
Reklamný program Google založený na ustanovení cien podľa ceny za kliknutie.

PPC reklama – „Pay Per Clik“ v preklade „platba za klik“
Reklama, za ktorú platíte až pri kliknutí, nie pri jej zobrazovaní.

Kliknutie
Kliknutie (niekedy sa nazýva prekliknutie) nastane, keď používateľ klikne na titul vašej zobrazenej reklamy a tým prejde na vašu webovú lokalitu.

Zobrazenie
Vyjadruje počet zobrazení vašej reklamy. Počet zobrazení označuje počet prípadov zobrazenia vašej reklamy na lokalite Google alebo na lokalitách alebo v produktoch v sieti serverov Google.

Kľúčové slovo
Kľúčové slová, ktoré vytvoríme pre danú reklamnú skupinu a sú používané na zacielenie reklám na potenciálnych zákazníkov.

Kampaň
Kampane sa používajú na usporiadanie produktov alebo služieb, ktoré chcete inzerovať. Všetky reklamy v danej kampani zdieľajú rovnaký denný rozpočet, geografické zacielenie a zacielenie na jazyky, dátumy ukončenia a možnosti združovania.

Reklamná skupina
Reklamná skupina obsahuje jednu alebo viac reklám, ktoré sú zacielené na množinu kľúčových slov, umiestnení alebo na obe množiny.

Denný rozpočet
Čiastka, ktorú chcete každý deň zaplatiť za konkrétnu kampaň AdWords.

Cieľová adresa URL
Je presná adresa URL v rámci vašich webových stránok, na ktorú chcete smerovať používateľov z vašej reklamy.

Zobrazená adresa URL
Je to adresa URL, ktorá sa zobrazí v reklame s cieľom identifikovať vašu stránku pre používateľov.

Cieľová stránka
Aktívna webová stránka, ktorá sa používateľom zobrazí po kliknutí na vašu reklamu.

Relevantnosť
Vyjadruje mieru užitočnosti informácií pre používateľa (napríklad v reklame, kľúčovom slove alebo na stránke zobrazenej po kliknutí). Relevantnosť alebo kvalita reklamy je vyjadrená pomocou skóre kvality reklamy.

Skóre kvality
Slúži na meranie relevantnosti reklám, kľúčových slov alebo webových stránok. Skóre kvality pomáha zaistiť, aby sa používateľom služby Google a siete Google zobrazovali iba najrelevantnejšie reklamy.

Miera prekliku (MP, uvádza sa aj ako CTR)
Predstavuje počet kliknutí na reklamu vydelený počtom zobrazení reklamy. Reklama aj kľúčové slovo majú vlastnú hodnotu MP jedinečnú z pohľadu výkonnosti kampane.

(Zdroj: Google AdWords)
pošli do vybrali.sme.sk

  1. No comments yet.

You must be logged in to post a comment.