Ku globálnym výdavkom na on-line reklamu v súčasnosti, ale aj v najbližsších štyroch rokoch, sa vyjadrili spoločnosti eMarketer a StarCom MediaVest Group. Tohtoročné výdavky na internetovú reklamu dosiahli 62 mld. dolárov, čo by malo predstavovať 12 percentný podiel z celkových výdavkov na reklamu. Prognózy vývoja na on-line reklamnom trhu hovoria o zvýšení podielu do roku 2014 na 17 percent, čo by mohlo znamenať až 97 mld. dolárov.
Z pohľadu výšky výdavkov na on-line reklamu sú v popredí regióny Severná Amerika, ktorá je momentálne lídrom a Juhovýchodná Ázia . V Ázii sa značná časť rozpočtov na reklamu presúva na internet, najmä v posledných rokoch. Do roku 2014 by sa mal podiel z celkových výdavkov na reklamu v Juhovýchodnej Ázii vyšplhať až na 23 percent, t.j. asi 22 mld dolárov. Po roku 2014 by mala pravdepodobne Ázia predbehnúť Severnú Ameriku v množstve výdavkov na on-line reklamu. Ďalším spomínaným regiónom je Latinská Amerika. Tento rok tam výdavky na internetovú reklamu dosiahnú len necelé 2 mld. dolárov. Do roku 2014 by sa však malo toto číslo viac než zdvojnásobiť a náklady na on-line reklamu tak dosiahnuť až 4,2 miliardy dolárov.
Spoločnosť eMarketer sa vyjadrila aj k financiám, ktoré z reklamných rozpočtov potečú do sociálnych sietí. Tento rok to budú asi 3,3 mld amerických dolárov. Podstatná časť skončí v kase lídra v tomto odvetví. Facebook si tak odkrojí 39 percent z týchto nákladov, čo predstavuje asi 1,3 mld. Ak sa táto suma podarí dosiahnuť, môže Facebook hovoriť o dobrom medziročnom náraste. Minulý rok totiž tržby tejto sociálnej siete dosiahli čiastku 600 až 700 miliónov dolárov. Časť z toho navyše pritiekla zo sociálnych hier a aplikácii.
Menej úspešný v tomto smere je priamy konkurent Facebooku, MySpace. Minulý rok mu patrilo takmer 30 percent z investícii do reklamy na sociálnych sieťach, 445 mil. Tento rok sa bude musieť uspokojiť z 19 percentami, teda asi 323 miliónov amerických dolárov.
Odhady dopĺňa spoločnosť Borrel Associates o pohľad na ďalší rýchlo rastúci segment v on-line reklame, lokálne cielené reklamy. Tie začali priťahovať čoraz viac inzerentov. Z pohľadu množstva preinzertovaných prostriedkov by malo toto odvetvie rásť najrýchlejśie. Tento rok by mohol dosiahnuť úroveň 13,7 miliardy , budúci rok potom až 16,1 miliardy amerických dolárov.
pošli do vybrali.sme.sk
Globálne výdavky na on-line reklamu
- No comments yet.