Prečo je pre vaše podnikanie dôležité rozumieť prevádzke na vašom webe?
Webová analytika je teplomerom vášho webu, pretože neustále kontroluje a monitoruje jeho zdravie z hľadiska prístupu online. Analýza predstavuje štúdium prežitkov z online prostredia v snahe o ich zdokonalenie, bez nej fungujete naslepo. Ako inak by ste určili, či reklama vo vyhľadávačoch účinne zasahuje maximálne množstvo vašich potenciálnych návštevníkov, alebo či negatívne komentáre na blogu neznižujú konverzie? Sú vaši užívatelia spokojní tak, že majú chuť sa zapojiť a znova sa vrátiť, alebo po zobrazení jedinej stránky ihneď odchádzajú?
Aby bolo vaše podnikanie na internete efektívne, musíte svoju obchodnú stratégiu, navigáciu na webe a obsah jeho stránok ustavične vylepšovať a optimalizovať. Nedostatočne výkonný web umorí návratnosť investícií a môže poškodiť vašu značku. Potrebujete zistiť, čo presne web brzdí. Je na vine marketingová kampaň alebo snáď schopnosť webu viesť ku konverzii? Webová analytika poskytuje nástroje pre zhromažďovanie informácií o tom, čo sa na vašom webe deje a umožňuje vám otestovať ich účinky.
Služba Google Analytics vám ponúka viac ako 80 hlásení. Jedná sa o príliš mnoho informácií. Všetky tieto informácie sú samozrejme dôležité, ale niektoré pre vás budú mať v závislosti na vašom obchodnom modely väčší význam. Pre jednoduchší výťah údajov o návštevnosti možno službu Google Analytics nakonfigurovať tak, aby podávala hlásenia o cieľových konverziách.
Identifikovanie cieľov je najdôležitejším krokom pri budovaní webu. Cieľom je ľubovoľná akcia alebo záchytný bod vytvárajúci vzťah s vašimi návštevníkmi, ako je napríklad vyplnenie formulára so spätnou väzbou, prihlásenie sa k odberu informácií, stiahnutie dokumentu typu PDF, komentár k príspevku na blogu, dokončenie nákupu v e-shope, zobrazenie stránky so špeciálnou ponukou alebo kliknutie na e-mailový odkaz.
Webová analytika je iba nástrojom, nie cieľom. Nedokáže vám povedať, prečo sa vaši návštevníci chovajú tak, ako sa chovajú, alebo ktoré zlepšenia by ste mali vykonať. K tomu je nutné investovať do analýzy štatistík, čo znamená najať odborníka, vyškoliť pracovníkov, využiť služby externého konzultanta alebo toto všetko skombinovať dohromady.