Kritéria, podľa ktorých sú zoraďované odkazy vo výsledkoch
a) Relevancia
Najdôležitejším faktorom, ktorý určuje, na ktorej pozícii sa Váš odkaz zobrazí je relevancia
kľúčových slov. To znamená, že ak užívateľ hľadá “životné poistenie“, zobrazia sa najprv klienti, ktorí inzerujú na toto slovné spojenie a až potom klienti, ktorí inzerujú iba na slovo “poistenie“.
b) Cena x Normalizované CTR
Znamená, že v prípade, ak na rovnaké kľúčové slovo inzeruje viacero klientov, ich odkazy sa zoradia podľa ceny, ktorú sú ochotní zaplatiť za klik. Táto cena je vynásobená normalizovaným CTR. V preklade to znamená, že čím kvalitnejší je Váš odkaz (vyššie CTR) a čím viac ste ochotní zaplatiť za jedno kliknutie, tým vyššie sa Váš odkaz zobrazí.
c) Čas
Čas je rozhodujúci v prípade, ak horeuvedené faktory sú identické. Vtedy rozhodne čas aktivácie odkazu. Odkaz sa aktivuje v prípade, ak je na Vašom konte kladný kredit. Odkazy, ktoré sa zobrazujú vyššie, boli skôr aktivované.
Nastavenie ceny za klik
Cenu pre jednotlivé kľúčové slová nastavíte po kliknutí na odkaz “Kľúčové slová“. Nachádza sa pod každým odkazom. Cena slov sa nenastavuje priamo, ale určuje sa v aukcii, cez zadanie maximálnej ceny, ktorú ste ochotný platiť za jeden klik. Systém si už potom automaticky upravuje cenu slov, aby sa neprekročil limit a aby ste za každé kliknutie platili minimum.
Minimálna cena za klik
Minimálna cena za kliknutie je závislá od NCTR daného slova. Ak je NCTR slova vysoké, minimálna cena je nízka a opačne. Minimálnu cenu za kliknutie 0,03 € majú nové slová, ktoré ešte nemajú históriu videní. Toto minimum sa môže neskôr zmeniť podľa NCTR (môže sa zmeniť po zaznamenaní určitého počtu videní).
V prípade, že maximálna cena za kliknutie pri danom slove je nižšia ako minimálna cena daného slova, odkaz na toto slovo sa prestane zobrazovať.
Pravidlá, ako systém určuje účtovanú cenu (z maximálnej ceny)
a) Reálna cena nikdy neprekročí Vami určenú maximálnu cenu za kliknutie.
b) Reálna cena sa nastaví tak, aby sa Váš odkaz na dané slovo zobrazoval čo najvyššie.
c) Reálna cena sa nastaví tak, aby ste za túto pozíciu platili čo najmenej.
d) Ak by reálna cena mala byť nižšia ako minimálna cena, bude nastavená minimálna cena.